نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3424
-
الف
+

«زهرمار» کمدین ایرانی در جشنواره فلم فجر

«زهرمار» اولین تجربه فلم بلند «سید جواد رضویان» کمدین سینمای ایران محسوب می شود.

سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران  از ۱۰ تا ۲۲ ماه دلو سال ۱۳۹۷ هجری خورشیدی در «تهران» برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2، جشنواره فلم فجر مهمترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱  هجری خورشیدی تاکنون برگزار می‌گردد.

سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران شام گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شماری از سینماگران این کشور افتتاح شد.

۲۲ فلم بلند سینمایی در بخش سودای سیمرغ، سه فلم انیمیشن بلند سینمایی، ۱۰ فلم اول در بخش نگاه نو، 5 فلم مستند و 7 فلم کوتاه در این دور از جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

در ادامه مطلب شما را با «زهرمار» یکی از فلم های مهم ترین بخش جشنواره فلم فجر آشنا می کنیم.

«زهرمار» که توسط هیات انتخاب جشنواره سی و هفتم فلم فجر در بخش «نگاه نو» این جشنواره حضور دارد، اولین تجربه فلم بلند  «سید جواد رضویان» بازیگر کمیدی سینمای ایران محسوب می شود.

داستان: «حاج حشمت» یک مرثیه خوان اهل دل است که همیشه با شرافت زندگی کرده، او یکی از نامزدهای انتخابات شورای شهر است و رویای این را دارد که پلی بین صداقت و سیاست و انسانیت ایجاد کند. تا اینکه با «رهی» آشنا می شود، «رهی» در آستانه تباهی است و قصد دارد تا حشمت را هم با خود به قهقرا ببرد … و این سرآغاز بازی تلخی است، تلخ مثل «زهرمار».

بازیگران: «شبنم مقدمی»، «سیامک انصاری» در کرکتر حاج حشمت، «برزو ارجمند»، «شقایق فراهانی» در کرکتر همسر حاج حشمت، «نسیم ادبی»، «علیرضا استادی»، «رضا رویگری» و مرحوم «حسین محب اهری»

«شبنم مقدمی» اولین سیمرغ بلورین خود را برای عنوان بهترین کرکتر مکمل زن در فلم «امروز» در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

اما مقدمی دو سال بعد توانست این موفقیت را با دریافت دومین سیمرغ بلورین خود از هیئت داوران بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فلم فجر در همین عنوان، برای بازی در 2 فلم سینمایی «نفس» و «زاپاس» تکرار کند. 

وی همچنان در سی و ششمین دوره جشنواره فلم فجر ایران  برای بازی در فلم «خجالت نکش» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین کرکتر اول زن شد اما در نهایت این جایزه به «سارا بهرامی» رسید.

«سیامک انصاری» که بیننده گان آی فیلم2 شاهد نقش آفرینی او در سریال های کمیدی «شب های برره» و «درحاشیه 1 و 2» بودند نیز سابقه بازی در فلم‌هایی مانند «نسل سوخته»، «قلقلک» و «ساعت 5 عصر» به کارگردانی «مهران مدیری» و...  را دارد.

«برزو ارجمند» برای بازی در سریال‌های «مشق عشق» و «یک وجب خاک» جایزه بهترین بازیگری را از شبکه‌های جام جم و صدا و سیمای ایران دریافت کرد.

آقای ارجمند همچنان برای بازی در سریال «قهوه تلخ» کاندید بهترین بازیگری از جشن دنیای تصویر شد. وی برای بازی در فلم«چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» ساخته «وحید جلیلوند» نیز کاندید بهترین کرکتر مکمل مرد از جشنواره شهر و جشن منتقدان سینمای ایران شد.

«نسیم ادبی» با فلم «زندگی» وارد سینما شد و بعد از چندین تجربه تلویزیونی و سینمایی که دیده نشد با سریال «شهرزاد»  به شدت به شهرت رسید.

«حسین محب اهری»  که بیننده گان آی فیلم2 شاهد نقش آفرینی او در سریال «دردسرهای عظیم2» بودند نیز سابقه بازی در فلم‌هایی مانند «ساکن طبقه وسط»، «خوابم می‌آد»، «وقتی همه خوابیم»   و...  را دارد. 

محب اهری چند سال بود که از بیماری سرطان رنج می برد و در 26جدی به عمر 67 سالگی بر اثر مرض سرطان در گذشت.

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر